مشاور سئو چه کسی است؟
امروزهبیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین اداره میشود، این روش معمولاً باعث کاهش هزینههاو افزایش انعطاف پذیری در آن تجارت خواهد شد. بدیهی است که این نوع از کسب و کارمانند هر کسب و کار دیگر به مشتری نیازمند است. تجارت باید نه تنها آنقدر گیراباشد که افراد زیادی را به خود جذب کند، بلکه لازم است توسط بازدیدکنندگان بالقوهیسایت قابل دسترسی نیز باشد.
این نقطه همان جایی است که بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو۱ ویا همان سئو وارد عمل شده، چرا که روشی است برای جذب تعداد قابل توجهی از کاربرانبه یک وبسایت. بهینه سازی وب امری ضروری به شمار میرود، به این دلیل که اگر یکوبسایت جذابیتهای بصری زیاد و مطالب بسیار مفید نیز داشته باشد ولی کسی از وجودآن اطلخود اتوبوساعی نداشته باشد، هیچ بازدیدی از آن انجام نخواهد گرفت.
مشاور سئو (SEO Consultant) چه کت؟
یک سوم جایگاه یک وبسایت در موتورهای جستجومانند گوگل (Google) و یاهو (Yahoo) منوط بر محتوای حقیقی سایت و دو سوم دیگر بر کامنتهایبلاگ، لینکهای ورودی و ویدئوها است. اساساً اگر یک وبسایت در دو صفحهی ابتدایینتایج موتورهای جستجو یافت نشود، بیشتر به نظر میرسد که اصلاً وجود ندارد. حصولاطمینان از وجود لینکهای ورودی و مرتبط بودن محتوا باعث افزایش چشمگیری در رتبهیوبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد .
عمدهیمسئولیت مشاور سئو ایجادکلمات وعبارات کلیدی مطابق با الگوهای جستجو تعریف میشود. به علاوه مشاوران سئو از کلمات و عبارات کلیدی برایتولید مقاله و بیشتر از آن، محتوا، برای اضافه کردن به وبسایت بهره میگیرند. برایمحقق شدن این موضوع، آنها پروسهی افزایش طبیعی رتبهی وبسایت را تسریع کرده و بهصاحبان وبسایت در کسب محبوبیت بیشتر، استراتژیهایی ارائه مینمایند.
این پروسه در طول یک شب اتفاق نمیافتد. در حقیقت، بهینه سازی وبسایتهمانند یک فرآیند چرخشی است که ممکن است قبل از حصول نتیجه ماهها زمان نیاز داشتهباشد. بنابراین، حضور سئو حتی زمانی که رتبهی مورد نظر در موتورهای جستجو کسب شد،ضروری است. دلیل این موضوع غالباً تغییر مداوم الگوریتمهای ۲ جستجو است، و باید گفت مشاور سئو در بهترین موقعیت ممکن برای زیر نظر گرفتن این تغییرات و اعمال تنظیمهایلازم قرار دارد.
خدمات پایه ای که مشاوران سئو ارائه مینمایندمنجر به جذابتر شدن وبسایت میگردد. محتوا بر اساس نیاز و مرتبط بودن و به منظورجلب توجه کاربران و حفظ بازدیدکنندگان به وبسایت اضافه میشود. مشاوران سئو تمامیاطلاعاتی که صاحبان کسب و کار در پیاده سازی استراتژیهای خود در بهینه سازیوبسایت برای موتورهای جستجو نیاز دارند را فراهم میآورند.
سپردن بهینه سازی وبسایت به یک مشاور سئومنافع و مزایای فراوانی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. این روش بسیارمقرون به صرفه محسوب میشود، چرا که کمپانیها را از استخدام افراد زیاد و صرفهزینه برای آموزش آنها بینیاز خواهد کرد. علاوه بر این صاحبان کسب و کار باتمرکز بیشتر قادر خواهند بود برای تحقق اهداف اصلی کمپانی، روشهای بیشتری رایافته و اعمال کنند.
سطوح متفاوتی از مشاورهی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو وجوددارد که میتوانید به منظور کسب رتبهی بالاتر از بین آنها انتخاب کنید. مشاورانسئو غالباً در زمینههای مختلفی از بهینه سازی و انواع مختلف وبسایت متخصص به شمارمیروند. طبیعتاً استراتژیهایی که در زمینهی بهینه سازی وبسایتهای متفاوت بهکار گرفته میشوند متفاوت هستند. بنابراین کارهای قبلی مشاور سئو و از آن مهمترنتیجههایی که از آنها حاصل شده است را در نظر بگیرید.
نظرات چندین مشاور را در نظر گرفته و از آنها بخواهید در مورد میزانکارآیی استراتژیهای پیشنهادیشان در کسب رتبهی بالاتر در موتورهای جستجو،توضیحاتی ارائه دهند. سپس بر اساس مقایسه ای که بین آنها از باب هزینه و خدمات انجاممیدهید، به استخدام فردی اقدام کنید.
مشاورسئو دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
همانطور که ذکر شد مشاور بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، و یاهمان مشاور سئو، مسئولیت آنالیز و مرور وبسایتها و میزان لینکهای ورودی به آنهارا به منظور ارائهی راهکارها و پیشنهادهای تخصصی به صاحبان کسب و کاری که علاقهمند به جذب ترافیک طبیعی۳ ودر نتیجه رتبهی بالاتر در موتورهای جستجو هستند را برعهده دارد.
باید گفت مشاور سئو نیاز به داشتن مهارتهای زیادی دارد. مهارتهاییاز قبیل داشتن طرز فکری استراتژیک، آنالیزگر و تاکتیکی و همینطور حضور پررنگ دردنیای شبکههای اجتماعی، تشخیص کیفیت محتوا، محتوای بنیادی۴ و آگاهی کامل از به روز رسانیهای موتورهای جستجو و نحوهیاعمال تغییرات، میتوانند در زمرهی صلاحیتهای لازم برای یک مشاور سئو قرارگیرند. در ادامه با مهمترین وظایف مشاورسئو و حوزههایی که این افراد نیازمند مهارتهایی در آنهاهستند، به طور خلاصه آشنا خواهیم شد.
· درک اهداف بازاریابی مشتری
آشنایی با اهداف مشتری که در اینجا همانصاحب کسب و کار است، آگاهی از برند، مزایای رقابتی و بازار هدف آن. تعیین اهدافبازاریابی قابل اندازه گیری، واقعی و دست یافتنی.
· بهینه سازی صفحات وب
اجرای عکسها، ساختار متن و قالب بندی در حالیکه از مهارتهای سازماندهیمحتوای وبسایت استفاده میشود، ادغام عبارات کلیدی، برجسته سازی کلمات کلیدی،آنالیز مفاهیم نهفته۵، کلماتکلیدی اصلی و مترادف کلمات کلیدی.
· آنالیز واژه ها و کلمات کلیدی
· قدرت تشخیص، اولویت بندی و استفاده از مهمترینکلمهی کلیدی هدفمند بر اساس جستجوی کاربر.
· تمرکز بر تجربهی مصرف کننده
افزایش کیفیت تجربهی بازدیدکنندهی وبسایت، افزایش بازدید از صفحه،افزایش زمان حضور کاربر در وبسایت، افزایش نرخ تبدیل به کلیک۶ در نتایج موتورهای جستجو.
· تشخیص اشکالات فنی سئو و توانایی برطرفکردن آنها
· سئو محلی
ساختن کمپینهای بازاریابی سئو محلی۷ که لیست نقشههای گوگل، صفحات شهرهای محلی و پرفایلهای معتبریاست از نام، آدرس و شماره تلفن.
· بررسی جامع وبسایت
آزمایش و تشخیص موارد در قابلیت رؤیت وبسایت، بررسی وضعیت نمایه سازیگوگل، تشخیص کارآمدی کد HTML8، فهرست محتوای وبسایت، آشنایی با فاکتورهای MOZ9 در اعتبار سنجی دامنه، آمار ترافیک وب، هدف و تمرکز کلمات کلیدی.
· آگاهی از به روز رسانیهای موتورهای جستجو
·
افزایش قدرت گوگل و دانستنی های فوق العاده در مورد google.com
وبسایت ,موتورهای ,سازی ,سئو ,کسب ,جستجو ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,کسب و ,مشاور سئو ,در موتورهای ,کلمات کلیدی · ,رسانیهای موتورهای جستجو ,برای موتورهای جستجو ,نتایج موتورهای جستجو
درباره این سایت